Ansvar på PHM Group
Ansvar är en viktig del av vår vardag. Våra medarbetare i olika länder ser till att våra kunders vardag är trygg, smidig och bekväm. Resultatet av vårt ansvarsfulla arbete är en nöjd kund.
Ansvar är en viktig del av vår vardag. Våra medarbetare i olika länder ser till att våra kunders vardag är trygg, smidig och bekväm. Resultatet av vårt ansvarsfulla arbete är en nöjd kund.
Vårt kärnuppdrag är att ta hand om våra kunder. Varje dag arbetar vi för att göra våra kunders vardag säker, smidig och bekväm.
Vi underhåller alla delar av fastighetens in- och utsida. Vårt tjänsteutbud omfattar inre underhåll och städning, halkbekämpning, snöröjning, belysning och synlighet, el-, brand- och kemikaliesäkerhet. Vi utför byggtjänster, renoverings- och reparationsarbeten, landskapsarkitektur och markarbeten, dränering och elinstallationer. Vi tillhandahåller även ekonomisk förvaltning för både bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. Resultatet av vårt ansvarsfulla arbete är en nöjd kund. Hörnstenarna i ansvarsfullhet baserar sig på gemensam praxis och gemensamma spelregler. Vi främjar dessa genom att särskilt fokusera på tre områden: god styrning, en säker och mångsidig arbetsplats samt klimat och miljö.
När vi utvecklade vår hållbarhetsstrategi granskade vi vår egen verksamhet i förhållande till FN:s mål för hållbar utveckling (SDG). Vi vill bidra särskilt till följande mål:
Vi följer gällande lagar, förordningar och regler i all vår verksamhet och förväntar oss detsamma av våra anställda, underleverantörer och andra partners. Vi respekterar mänskliga rättigheter och arbetstagarnas grundläggande rättigheter. Vi behandlar varandra med respekt, jämlikhet och rättvisa. Vi tolererar inte någon form av mobbning, trakasserier eller olämpligt beteende. Vi diskriminerar inte någon på grund av ålder, ursprung, nationalitet, språk, religion, tro, åsikt, politisk verksamhet, fackföreningstillhörighet, familjeförhållanden, hälsa, funktionshinder, sexuell läggning eller någon annan personlig grund.
Alla våra medarbetare har ett skriftligt anställningsavtal och våra medarbetare har föreningsfrihet. Vi följer enhetliga rutiner, policyer och riktlinjer för personalfrågor. Professionell löneredovisning säkerställer enhetliga lönerutiner. Vi accepterar inte mutor i någon form i vår verksamhet. Alla anställda inom PHM-koncernen förväntas agera med integritet och öppenhet.
Nöjda och engagerade medarbetare är det bästa för att få nöjda kunder. Hos oss finns många olika typer av arbeten, vi uppmuntrar alltid våra medarbetares karriärmöjligheter och ser till deras välbefinnande. Vi erbjuder våra medarbetare hälsosamma och säkra arbetsförhållanden.
Våra medarbetare arbetar under ibland utmanande förhållanden och är ständigt i kontakt med maskiner, fordon, utrustning och verktyg. Vi hanterar också en mängd olika kemikalier vid underhåll och rengöring. Därför är säkerheten på arbetsplatsen av yttersta vikt för oss. Vi följer gällande lagar och regler om säkerhet och hälsa på arbetsplatsen. Vårt mål är att minska antalet olyckor på arbetsplatsen med 50 % varje år jämfört med föregående år.
Vi agerar lokalt, men vi har den styrka som en stor koncern har. Vi är medvetna om att vår verksamhet kan ha en betydande inverkan på miljön och vi följer gällande miljölagstiftning och myndigheters riktlinjer under alla omständigheter och förväntar oss detsamma av våra underleverantörer och andra partners.
Vi har identifierat den miljöpåverkan som vår verksamhet har och strävar efter minskad miljöpåverkan i alla led av vårt arbete. Att minska utsläppen av växthusgaser från bränsleförbrukningen är vår största miljöutmaning. Vi har åtagit oss att uppnå klimatneutralitet senast 2035.
Vi finns alltid nära våra kunder, vilket innebär att vi kan planera våra transportsträckor för att därigenom uppnå minsta möjliga bränsleförbrukning. Vår flotta består av tusentals fordon, inklusive skåpbilar, personbilar, lastbilar, snöplogar och annan utrustning. Vi investerar i fordon och maskiner med låga co2-utsläpp.
Att utveckla god styrning och ta ansvar är ett av PHM-koncernens strategiska utvecklingsprojekt. Vi följer upp vårt hållbarhetsarbete i koncernens ledningsgrupp på månadsbasis. Inom koncernledningen är hållbarhets- och kommunikationschefen ansvarig för hållbarhetsfrågor. Dessutom diskuteras hållbarhetsfrågor i alla bolagets ledningsgrupper för respektive land när så är lämpligt. Styrelsen följer upp utvecklingen av hållbarhetsarbetet minst var sjätte månad.
Vi har alla typer av kunder. Bostadsrättsföreningar och privata fastighetsägare med industrilokaler, kommersiella lokaler, kommunala och privata fastighetsägare med lokaler så som skolor, äldreboenden och sjukhus. Vi tror att endast lokal service med stora resurser kan vara bättre än lokal service.
Kontakta oss